Jak sprawdzić skuteczność reklam zamieszczonych na stronach partnerów

Jeśli jesteś już po lekturze szkolenia multimedialnego, do którego link znajduje się na tej stronie,  to z pewnością już wiesz, jak sprawdzić czy reklama umieszczona na stronach Twoich partnerów jest skuteczna.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, zrób to teraz.

Teraz naszedł czas na to, abyś dowiedziała się, jak możesz wykorzystać tą wiedzę w rozwoju Twojego biznesu.

Dane dostarczone przez Google Analytics to tylko „puste dane”.  Jednak bez nich, nie jesteś w stanie ocenić skuteczności swoich działań promocyjnych – np. czy umieszczenie reklamy na stronie partnera przyczyniło się do wzrostu oglądalności Twojej strony. Krótko mówiąc, otrzymane dane musisz przeanalizować pod kątem swoich celów biznesowych.

Najlepiej, jeśli zaprezentuję to na przykładzie.

„Z życia wzięte”

Prowadzisz  sklep internetowy, w którego asortymencie są naturalne kosmetyki. Twoją grupą docelową są głownie kobiety ( tutaj możesz wybrać również podgrupy). Szukasz więc partnerów, którzy mają możliwość dodarcia do szerokiej grupy kobiet. Np. portal dla kobiet SuperJa. Prowadzisz rozmowę z wydawcą i ustalasz, że Twoje logo znajdzie się na tej konkretnej stronie. Kiedy już dostarczysz swoje logo i ulaże się ono na stronie portalu, Twoja rola się zmienia. Z osoby, która szukała partnera zamieniasz się w osobę, która zbiera dane (np. za pomocą Google Analytics) i na ich podstawie podejmuje decyzje.

Nawiązując do szkolenia multimedialnego (z którym mam nadzieję, zapoznałaś się przed przeczytaniem tego tekstu), – sprawdzasz czy informacja umieszczona na stronie Twojego partnera jest skuteczna – w tej sytuacji sprawdzamy ilość wejść na Twoją stronę.

I teraz, mała ilość wejść na Twoją stronę ze strony partnera może oznaczać, że:

  • na stronie mało jest osób z Twojej grupy docelowej – po co więc tracić czas?
  • lub link znajduje się w mało dostępnym miejscu
  • lub Twój link nie zwraca „na siebie” uwagi
    (może coś jeszcze przychodzi Ci do głowy … zapraszam do komentowania)

I teraz czas na Twoją decyzję, czy:

  • kontynuujesz pracę z partnerem,
  • pracujesz nad wyeksponowaniem linku ..
    (inne pomysły.. zapraszam do komentowania)

*Materiały, które są tu zawarte są częścią organizowanych przeze mnie szkoleń i warsztatów skierowanych głównie do kobiet. Materiały te możesz wykorzystywać (włącznie z filami), pod warunkiem, że wskażesz źródło ich pochodzenia.

Odpowiedź do: Jak sprawdzić skuteczność reklam zamieszczonych na stronach partnerów

  • Jeszcze nie mam Google Analytics, ale będzie.
    Nawet najprostsze analizy statystyczne dużo mówią do mnie. :-)

    Zwróciłabym najpierw uwagę na miejsce linku.
    Potem zrezygnowała z partnera.
    Krystyna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Co mogę dla Ciebie zrobić

pomogę zbudować stronę internetową i pokażę jak z niej korzystać

pomogę zbudować skuteczny plan marketingowy oraz pomogę w jego realizacji

będę wspierała w Twoich działaniach

pokażę Ci jak działają social media i jak możesz je wykorzystać na swoją korzyść

bedę dostarczała dodatkowych informacji, które mogą wzbogacić Twój pomysł na biznes

pokażę Ci jak można pracować, jednocześnie dobrze się bawiąc

CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ O NAS? KLIKNIJ TUTAJ